פרטי התקשרות

פרדס חנה

אנחנו זמינים בימים א' עד ה' בין השעות 9:00 - 19:00

שאלון להתבוננות עצמית בנושא למידה והשכלה. 

אנחנו תמיד בתהליכי למידה. ישנה למידה טבעית וישנה למידה אשר מובנית בתוך תהליך השכלה. 

בלמידה טבעית הכוונה ללמידה שקורת מתוך החיים עצמם, מתוך התנסויות, הצלחות וכשלונות. מתוך חוויות היום יום. למידה טבעית למעשה קורת כל הזמן, באופן אוטומטי ואינטואיטיבי, ללא התערבות חיצונית מבוקרת. דוגמא ללמידה טבעית, ילד יושב עם חבריו בארגז החול, הוא מעוניין בכלי שאיתו משחק החבר שלו, הוא מנסה בדרכים שונות להשיג את הכלי. הוא מנסה כשחברו מניח את הכלי פשוט לקחת אותו, הוא מנסה לבקש, מנסה לשחד או לפתות, מנסה לקחת בכוח, מנסה להפעיל מניפולציות. ולמעשה חוקר ולומד על היכולת שלו להשיג את מבוקשו ועל הטכניקות השונות, היתרונות והחסרונות בהם.

לעומת זאת למידה מובנית בתוך תהליך השכלה, מוגדרת בזמן, בתחומי ידע, בטכניקות למידה, במשוב חיצוני, במשמעת נדרשת. וגם בסמכות חיצונית המוגדרת כבעלת הידע אותו אנו מבקשים לקבל. למידה שכזו גם קורית מגיל מאוד צעיר, עוד מהגן, דרך בית הספר ועד למוסדות להשכלה הגבוהה.

מרגע לידתנו התנסנו בשני אותם סוגי הלמידה, הטבעית והמובנית. ומעבר לדבר אותו למדנו, הסקנו גם מסקנות רבות על עצמנו כלומדים.  בתהליך הלמידה הטבעית אין מבקר חיצוני לכן המסקנות הינן לרוב אל מול התועלת. לעומת זאת בתהליך למידה מובנה תמיד יש משוב ובקרה חיצוניים שאמרו לנו מה נכון ומה לא. כיצד אמור להתרחש תהליך למידה, איפה אנחנו מצליחים ואיפה נכשלים.

כולנו התנסנו בשני סוגי הלמידה והתעצבנו כיישות לומדת, לכולנו יש תפיסות על עצמנו אל מול למידה והשכלה. 

הכוונה בשאלון הזה היא להביא לאור את היישות הלומדת שאנו, לזהות את התפיסות שדבקו בנו לגבי עצמנו בתוך למידה. ועל ידי תהליך המודעות לפתוח פתח לדבר חדש להתממש.


administrator

19 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *