פרטי התקשרות

פרדס חנה

אנחנו זמינים בימים א' עד ה' בין השעות 9:00 - 19:00
שערים בהתפתחות אישית

שערים בהתפתחות אישית. למעשה, גם אם לא נעשה דבר, כל חיינו, מרגע הלידה ועד רגע המוות אנחנו בהתפתחות אישית ברמה כלשהי, אנחנו חיים, נתקלים בקשיים, מנסים למצוא פתרונות, מצליחים, נכשלים, מפתחים מנגנונים פנימיים, לומדים, נתקלים שוב בקשיים, משתנים ומתפתחים ללא עצירה. 

המשברים בחיינו, הרגעים הקשים ביותר, הבורות שבהם אנו נופלים, הם למעשה קרשי קפיצה בתוך חיינו, מה שעשינו עד היום לא עובד לנו יותר מסיבה כלשהי ועלינו למצוא דרך חדשה. המשברים הם תמיד הזדמנות לצמיחה.

כיום יש מאות אלפי שיטות ודרכים, כיצד לשפר את איכות חיינו, כיצד לצמוח ממשבר, או כיצד להתפתח מתקיעות. ריכזנו עבורכם את הראשיים בשערים להתפתחות אישית.

אימון, קואוצ'ינג

אימון הוא למעשה תרגול של התודעה למיקסום התוצאות. תחום הקאוצ’ינג התפתח בעולם בשנות ה80. על אף גילו הצעיר יחסית הוא כבר בעל ביקוש גבוה מאוד בארץ ובעולם ובעל דרכים וגישות רבות ושונות בתוך עצמו. בתהליך אימוני, המאומן מקבל ליווי צמוד לפרק מסויים בתהליך ההתפתחות האישית. המאמן המקצועי הוא בעל כלים שימושיים ויעילים שיעזרו לך להתבונן על עצמך בצורה מיטיבה, לצלוח את האתגרים ולהגיע אל היעד שהצבת לעצמך.

 אימון הוא הכלי הייעודי ביותר למטרת התפתחות אישית.

טיפולים

טיפול רגשי הוא תחום עתיק שמבוסס על מדע הפסיכולגיה, בטיפול רגשי מקצועי, נלמד לזהות את הרגשות שלנו, להכיל ולהתמודד איתם. טיפול רגשי הוא לרוב תהליך עמוק ושורשי ולכן גם ארוך טווח. 

כבני אדם אנו צוברים בחיינו טרואמות ונושאים אותן איתנו לרגע ההווה. ההשפעה ארוכת הטווח של הטראומות משבשת את היכולת שלנו להתמודד עם המציאות. טיפול רגשי מקצועי יכול לעזור לנו לחזור לשורש הטראומה ולשחרר ולרפא אותה משם.

הטיפול הרגשי הקלאסי מתבצע על ספת הפסיכולוג. אך מענף זה צמחו והתפתחו סוגים רבים של טיפולים נוספים שרובם רואים באדם כמערכת הוליסטית ומתייחסים ונוגעים גם בהקשר של הגוף והנפש.

מדיטציות

התחילו לתרגל מדיטציות! עוד היום! 

מדיטציות לא מחליפות תהליך התפתחות אישית אך הן תומכות בו באופן הרמוני, עדין, עוצמתי ומושלם.

מדיטציה (לפי האקדמיה ללשון העברית: בּוֹנְנוּת) היא תרגול מנטלי שמסייע להפחתת לחץ, דיכאון, כאב, חרדה, כעס ומתח. תרגול מדיטציה באופן יומיומי, מביא את התודעה למצב שליו, בהיר ומאוזן ומשפר הן את המצב הנפשי והן את המצב הבריאותי.

ישנן טכניקות רבות לביצוע מדיטציה, המכנה המשותף לטכניקות הוא התרגול המנטלי שכל אחד יכול לבצע בכוחות עצמו ואל מול עצמו.

מורים

ישנם אנשים רבים שכבר הלכו בדרך ואספו כלים שתומכים בתהליכי התפתחות וריפוי, וכעת הם מלמדים את דרכם או את הכלים שאספו. אנשים אלו, מעבר לדרך, לכלים, לניסיון שרכשו, לרוב יהיו גם  בעלי כריזמה גדולה. אנו מעודדים להתמך על ידי מורים בעלי ניסיון, חוכמה, ידע וכלים. אך ממליצים בחום לזכור כי הדרך בה אתה הולך, היא הדרך שלך בלבד. לשים לב ולהבדיל בין למידה, קבלת השראה לבין הליכה בעיניים עצומות אחרי אדם מסויים. בהליכה בעיניים עצומות אתם למעשה מוותרים על הכוח שלכם ועל החשיבה החופשית שלכם.

אם זיהיתם אדם שאתם מרגישים שהוא מורה עבורכם, אנו מעודדים לשאול את עצמכם כמה שאלות- האם המורה הזה נתפס בעינכם כעל אנושי? האם המורה הזה מעיד על דרכו כעל הדרך היחידה? האם המורה הזה יוצר מרחק בינכם לבין דברים שהיו חשובים לכם בחיים (משפחה, חברים, תחביבים)? אם אחת או יותר מהתשובות היא כן, אנא היו ערניים והשמרו. שמרו על עצמכם ועל דרככם האישית.

רוחניות

רוחניות היא שער נוסף שממנו אפשר גם להתפתח אישית. זהו שער שמתבונן על ההתפתחות האישית מהכיוון הנשמתי, מסע הנשמה, הייעוד הנשמתי. זהו שער שמתאים לאלו שחייה בהם הכמיהה הרוחנית. כשמתחילים מסע רוחני עם כוונה להתפתחות אישית, חשוב לשים לב שהרוחניות שבדרכה אנו הולכים מחוברת גם לקרקע ולחיים. לעיתים מסע רוחני יכול להיות כרוח חזקה שסוחפת אותנו למעלה לשמיים ומרחיקה אותנו מהחיים כאן על פני האדמה. מסע רוחני שכזה אינו תומך בתהליך התפתחות אישית ואף עלול לעכב אותו.

סדנאות

קיימות היום שפע רב של סדנאות בתחום ההתפתחות האישית. מרחב של סדנה הוא לרוב מרחב אינטנסיבי שמזרז הצפה של חומרים רגשיים תקועים על פני השטח. בנוסף הוא מאפשר לראות שכולנו מתמודדים עם חומרים דומים פחות או יותר. אך לרוב לא מעניק את הליווי הממושך לכל התהליך. לכן אנו רואים בסדנאות כמרחב שתומך בתהליך, מקדם את התהליך, אך אינו מהווה תחליף לליווי של איש מקצוע.

ייעוץ, הדרכה

נפנה לייעוץ כאשר יש לנו בעיה מסויימת בתחום מסויים, כאשר אנו זקוקים לחוות דעת מקצועית שתעזור לנו לפתור את אותה הבעיה. ניתן למצוא יועצים כמעט בכל תחום קיים- מהדרכת הורים, ייעוץ פניסיוני, ועד ייעוץ בהקמת גינות.

ספרי עיון

ישנם ספרי עיון רבים וטובים שעוזרים ותומכים בתהליך ההתפתחות האישית. קראו קריאה ביקורתית וקחו עמכם את מה שעובד עבורכם ומה שתומך בכם בדרככם.

שתף/י עם חברים

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Print