פרטי התקשרות

פרדס חנה

אנחנו זמינים בימים א' עד ה' בין השעות 9:00 - 19:00

שאלון להתבוננות עצמית על התמודדות עם רגש.

שאלון זה נועד בכדי לסייע לך להבין יותר לעומק את יחסייך עם כל רגש ורגש. מתוך תפיסה ואמונה שיכולת ההכלה של הרגשות משפיעה באופן ישיר על מידת החופש.

תפקידן של מערכות ההגנה הפנימיות שלנו, הוא כשמן, להגן עלינו, גם מפני רגשות שונים. אנו מגנים על עצמנו מפני רגשות שונים, באופן שוטף בחיים. ממש בכל רגע ורגע. הסיבות העיקריות לכך הן תרבותיות ופסיכולוגיות. מבחינה תרבותית, רגש כיום נתפס כדבר ‘חלש’, כדבר נשי. בחברות רבות, רגש הוא דבר שיש להסתיר או להתעלם ממנו, או להתעלות מעליו.

כאילו הם נקודות תורפה בחיינו. בשלב מסויים לאחר שאנו מתאמנים זמן רב על להסתיר את הרגשות שלנו (כלל הרגשות או רגש מסויים), אנו מגיעים למצב שאותו הרגש הופך להיות סמוי ונסתר אף מעיננו שלנו. הסתרנו את הרגש זמן רב מידי. עד אשר גם אנחנו כבר לא יכולים להבחין בקיומו.

מקרה נוסף שבו מערכות ההגנה הפנימיות שלנו מגנות עלינו מלהרגיש רגש מסויים, הוא במקרים בהם הרגש נקשר בעבר לאירוע טראומתי. אירוע אשר בו לא הייתה לנו האפשרות להכיל ולעבד את כלל הרגשות ונאלצנו להדחיק אותן.

באירוע טרואמתי שכזה אנו מגידירים באופן אוטומתי את כל מה שהיה קשור באותה חוויה כמסוכן. כמו גם את הרגשות שצפו בה. אנו יוצרים כל מיני מעקפים פנימיים בשביל להמנע מלפגוש שוב את אותו הרגש. ולמעשה מגבילים את עצמנו מלהיות אנחנו במלאות בכל רגע נתון. 

שאלון להתבוננות עצמית על התמודדות עם רגש זה מאפשר התבוננות על יחסינו עם הרגשות השונים. בחינה מה מידת החופש שלנו מול כל אחד מהם. מתוך כוונה לפתוח פתח למודעות שתרחיב את מידת החופש בחיינו.


administrator

36 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *