פרטי התקשרות

פרדס חנה

אנחנו זמינים בימים א' עד ה' בין השעות 9:00 - 19:00

התבוננות עצמית בנושא משאבים פנימיים ומקורות תמיכה רגשיים.

מרגע לידתנו אנו נתקלים באתגרים. כתינוקות שמנסים להגיע לחפץ מחוץ להשג ידינו. כפעוטות שרוצים לשחק במשחק שאצל מישהו אחר. כילדים שמתבקשים לשבת בכיתה, ללמוד ולעמוד בציפיות. כנערים שמנסים לתמרן בין בית הספר לחיי חברה, המשפחה והתבגרות שעוברת עליהם. כצעירים שמנסים להשתלב בחיים הבוגרים. כמבוגרים שמחזיקים משפחה, מערכות יחסים ופרנסה, כקשישים שמתמודדים עם קשיים בריאותיים ועם נסיגה ביכולות. וכל אלו הן רק דוגמאות בסיסיות. עליהן יש עוד אתגרים רבים שהחיים מזמנים לנו. אז האתגרים הם אתגרים. מגוונים ומפתיעים.  השאלה היותר מעניינית היא מי אנחנו מול אותם האתגרים, איך אנחנו פוגשים אותם ומתמודדים איתם ומהם המשאבים הפנימיים העומדים לרשותנו. כאשר יודעים להתמודד היטב עם האתגרים, כל אתגר שכזה יכול להפוך לקרש קפיצה וצמיחה. (לפחות עד האתגר הבא…)

היכולת שלנו להתמודד עם האתגרים מושפעת באופן גדול מהמשאבים הפנימיים שלנו. משאבים פנימים כגון הדימוי העצמי, היכולת לשהות עם בעיות והיכולת לפתור אותן, היכולת לזהות כאשר אנו זקוקים לעזרה, היכולת לבקש ולקבל עזרה. היכולת להכיל את עצמנו רגשית. האמונה בעצמנו. האונים מול חוסר האונים בתוכנו. הלוחמנות מול התבוסתנות ועוד…

שאלון זה מיועד לספק עצירת התבוננות על המשאבים הפנימיים הקיימים בנו ועל היכולת שלנו לתמוך בעצמנו רגשית, מבפנים ומבחוץ, ברגעי הקושי שנפגוש. מתוך שאיפה עמוקה להרחיב את היכולת של כל אחד ואחת מאיתנו לתמוך בעצמו ברגעי הקושי, ולאפשר לאנשים אחרים לסייע במידת הצורך.


administrator

17 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *