פרטי התקשרות

פרדס חנה

אנחנו זמינים בימים א' עד ה' בין השעות 9:00 - 19:00

מערכת היחסים שלנו עם כסף, מערכת יחסים מורכבת וסבוכה אשר מושתת רובה ככולה על התפיסות שלנו.

התפיסות שלנו שעוצבו כמובן עוד בילדותינו, בבית שבו גדלנו. עוצבו בנו עוד הרבה לפני שהיה לנו מגע ישיר עם כסף. היחס של הורינו לכסף. הרגשות שלהם מול כסף, מול התנהלות כלכלית. מה היה תפקידו של כל אחד מבני הבית בשיחה על הכסף? מה הייתה השיחה המדוברת ומה הייתה זו הלא מדוברת בבית סביב כסף. ובשיקלול של כל זה, מהן התפיסות שנחקקו בנו לגבי כסף? מעבר לבית, יש כמובן גם את ההשפעות החברתיות, הדירוג הפשטני של עשירים, מעמד ביניים ועניים, מצמצם את השיחה המרתקת והמסועפת לכדי כותרות. 

אז מהו כסף בעצם?

כסף הוא אנרגיה שנוצקה לחומר. בעבר היה נהוג לסחור בסחר חליפין, הכסף נכנס לתמונה כגורם מתווך אשר מאפשר לתת לכל דבר ערכו המדוייק. ובנוסף פותח מגוון רחב יותר של אפשרויות. הכסף העלה את הרזולוציה בהתבוננות על ערכם של הדברים. לא ניכנס כעת לשיחה האם זה טוב או לא טוב. אלא נתמקד בקיים ונבחן כיצד הוא משפיע על מערכת היחסים שלנו עם כסף.

מאז ועד היום הכסף רק חיזק עוד ועוד את מעמדו בעולם. הוא הפך להיות מגורם מתווך לגורם מוביל ומנתב. היום אנשים רבים לא עושים כסף בשביל… אלא עושים בשביל כסף…

אז כן, הכסף הוא אלמנט שקביל ערך רב בחיינו המערביים. הוא מקבל ערך זה מכוון שאנחנו נותנים לו יום יום את המשמעות הזו, את הערך הזה. כסף יכול לגרום לרעב, למלחמות, לסבל אנושי רב, לדאגות אך גם לרווחה ולתענוגות. 

שאלון זה מאפשר התבוננות על מערכת היחסים שלנו עם כסף, על המצוי ועל הרצוי, על הפער ביניהם. על הדברים שעיצבו את תפיסותינו לגביו. על הרגשות המעורבים בתוכנו בשיחה עליו. ושואף לפתוח פתח לשינוי תפיסתי מתבקש.


administrator

14 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *