פרטי התקשרות

פרדס חנה

אנחנו זמינים בימים א' עד ה' בין השעות 9:00 - 19:00

חלק מהבעיות של הנערים שלנו היא שהאבות שלהם הפכו לכל כך סימפטיים, כל כך מקסימים, כל כך עדינים, כל כך אוהבים, כל כך “קולים”, כמו שהצעירים אומרים, שבסופו של דבר, הנער האומלל, יש לו שתי אמהות.

 

יש לו אמא ואבא, מכיוון שאבא הפך להיות גם עדין, גם אוהב, גם “קול”, וגם לא סמכותי כמו אמא.

שתי אמהות בחייו של גבר זה אחת יותר מדי וכמה טוב שיש גם אבא.

 

מה שפרויד עזר לי להבין הוא שכדי לגדל ילד, כמובן שצריך אהבה, אבל האהבה אף פעם לא הספיקה לאהוב ילד.

צריך גם את החוק, כמו שפרויד אומר, הכוח, הסמכות.

אז כמובן שגם אישה מסוגלת להזכיר את החוק ולהפגין סמכות, שגבר מסוגל גם לאהוב, זה מובן מאליו, אבל בסופו של דבר, זה לא מפריע לי שבמשפחה המסורתית, ההבחנה בין המינים מכסה במידה מסוימת את הדואליות בין האהבה לחוק.

 

מה דעתכם?

 

האם האבחנה הזו עדיין רלוונטית?

במציאות המודרנית, תפקידי המגדר הפכו גמישים יותר, ורבים מאמינים שאין צורך בהבחנה נוקשה בין תפקידי האמא והאבא. במקום זאת, ההורים יכולים לחלוק את כל התפקידים באופן שווה. מה שחשוב הוא שילדים יקבלו גם אהבה וגם סמכות, ולאו דווקא מאותו הורה. כל הורה יכול להיות גם אוהב וגם סמכותי בהתאם למצב.

 

השפעות על הילדים

מחקרים מראים שילדים אכן זקוקים לגבולות ולסמכות כדי להתפתח בצורה בריאה. חוסר בסמכות מצד אחד ההורים יכול ליצור תחושה של חוסר גבולות, מה שעלול להוביל להתנהגות לא ממושמעת. הפתרון הוא ששני ההורים ישתפו פעולה ביצירת גבולות וסמכות ברורים, אך גם יספקו אהבה ותמיכה רגשית.

 

שוויון מגדרי בהורות

השוויון המגדרי מאפשר להורים לחלוק את כל התפקידים בהורות, וזה יכול לתרום לגידול ילדים בצורה מאוזנת ובריאה. האבות יכולים להיות רכים ואוהבים, והאמהות יכולות להיות סמכותיות, וההפך. העיקר הוא שכל הורה יביא את התכונות החיוביות שלו לגידול הילדים.

 

האם הגישה של פרויד עדיין רלוונטית? 

הגישה של פרויד לגבי הצורך בחוק ובסמכות עדיין רלוונטית במידה מסוימת, אך יש היום גישות פסיכולוגיות חדשות שמדברות על גידול ילדים בצורה יותר גמישה ומותאמת אישית. גישות כמו הורות חיובית והתמקדות בחיזוקים חיוביים מקבלות יותר תשומת לב, והן מדגישות את החשיבות של אהבה ותמיכה לצד הצבת גבולות ברורים.

 

השפעה על יחסי הורים-ילדים

השינוי בתפקידי ההורים יכול לתרום לקרבה גדולה יותר בין ההורים לילדים, אם הוא נעשה בצורה מאוזנת. כאשר הילדים מרגישים שהם מקבלים גם אהבה וגם סמכות משני ההורים, הם מרגישים בטוחים יותר ומפתחים קשרים חזקים עם שניהם. השיתוף בתפקידים יכול גם להקל על ההורים ולהפחית לחץ ומשברים.

 

 לסיכום

התשובות לשאלות מראות שההבחנה המסורתית בין תפקידי ההורים היא נושא מורכב, אבל אין ספק שחשוב שילדים יקבלו גם אהבה וגם סמכות מההורים. הגישה המודרנית מציעה לשלב בין התפקידים בצורה שווה, תוך שמירה על איזון ותקשורת פתוחה בין ההורים והילדים.


administrator

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים