פרטי התקשרות

פרדס חנה

אנחנו זמינים בימים א' עד ה' בין השעות 9:00 - 19:00

כפי שאמר אפיקטטוס, הדרך הטובה ביותר להתחיל את היום היא להזכיר לעצמנו שהחיים קצרים ושלא כדאי לבזבז אותם בחיים של אחרים. יצירת שגרת בוקר היא הכרחית כדי להכין את היום שלכם כך שיהיה פרודוקטיבי וחיובי. התחלה רעה של היום יכולה להוביל לרצף של החלטות שגויות ולהפוך את היום שלכם לגרוע.

7 הדברים שיש לעשות בכל בוקר

כעת נגלה את 7 הדברים שצריך לעשות כל בוקר, שהיו לאפיקטטוס את המפתח לחיים מלאי סיפוק.

1. הוקרת תודה

הדבר הראשון שיש לעשות כשאתם מתעוררים הוא להרגיש הוקרת תודה, שכן מה שמחבר בצורה הטובה ביותר בין אושר ורווחה, לא משנה היכן אתם נמצאים בעולם, הוא הוקרת תודה. לכולנו יש בחיים דברים שעליהם נוכל להרגיש שמחה, בין אם זה ההורים, הילדים, החברים או אפילו חפץ חומרי. גאווה על מה שיש לכם, לא משנה גודלו, היא חשובה.

2. לקום מוקדם

הדבר השני שיש לעשות בבוקר הוא לכוון את השעון לשעה מוקדמת. כל הסטואיקנים הגדולים התעוררו עם הזריחה כדי להתחיל את יומם כשהאחרים עוד ישנים. בבוקר, החושים שלכם חדים יותר כי אין רעשים מסביב, מה שמאפשר לכם להיות מרוכזים לגמרי במשימה שבחרתם לבצע.

3. תכנון היום

הדבר השלישי שיש להוסיף לשגרת הבוקר הוא להכין את היום שלכם. אין צורך לתכנן את כל היום לפרטי פרטים, אך עליכם לפחות להכין רשימה ברורה של המשימות שיש לבצע היום. חשוב לכתוב את המטרות היומיות שלכם כדי להבטיח שתעמדו בהן.

4. הדמיה של מטרות

העיקרון הסטואי הרביעי שיש להוסיף לשגרה שלכם הוא הדמיית המטרות שלכם. הדמיה ברורה של המטרה שווה ל-50% מהדרך אליה, מכיוון שהדמיה תפתח דלתות במוחכם שיובילו אתכם לעבר המטרה. כל מה שנשאר הוא לפעול בעולם המציאות כדי להשיג את המטרה בפועל.

5. מדיטציה

הדבר החמישי שיש לעשות בבוקר, לפי אפיקטטוס, הוא מדיטציה. מדיטציה איננה רק לשבת בתנוחת לוטוס, אלא היא הפעולה של ניתוק המחשבות מהגוף הפיזי. זהו תהליך שיכול להוביל להבהרת המחשבות, הפחתת חרדה ושיפור המערכת החיסונית.

6. פעילות גופנית

הדבר השישי הוא פעילות גופנית. הסטואיקנים עשו זאת באופן טבעי, אך כיום, לעיתים קרובות, העבודה שלנו לוקחת יותר חשיבות מאשר הפעילות הגופנית. בבוקר אנו במיטבנו, ולכן זהו הזמן האידיאלי לעשות ספורט.

7. לעזור לאחרים

הדבר האחרון שיש לעשות הוא תמיד לשאוף לעזור לאחרים. לעזור הוא לא רק עקרון, אלא גם כלי לרווחה אישית. האושר הוא לעיתים הדבר היחיד שאנו יכולים לתת מבלי שיש לנו אותו, ובנתינה אנו רוכשים אותו.

סיכום

אם תשלבו את 7 ההרגלים הללו לשגרת הבוקר שלכם, אני מבטיח לכם שהחיים שלכם ישתפרו. גם אם לא תיישמו את כולם בשל חוסר זמן, חשוב שתזכרו אותם ותשמרו אותם במודעות. אתם מסוגלים לשפר את חייכם.


administrator

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *